Úvodní stránka Zvyšování produktivity Služby podnikům Hledáte místo? Historie Reference Top 100 Ručení
Seznam omylů Kontaktní adresa

Pokrytectví při náboru způsobuje vysoké ztráty

Jsou firmy, které ztrácí nově přijaté pracovníky v relativně krátkém časovém období po nástupu. S opovržením pak o takových hovoří jako o těch, co "odešli za lepším". Zdá se však, že mnohdy má tato situace poměrně jednoduchou příčinu. Často mají pracovníci řídící nábor tendence chovat se spíš jako nákupčí než jako lidé, kteří mají na starosti přivést svému zaměstnavateli talentovanější lidi. Proto vyjednávání o penězích vedou až na samou hranici toho, co kandidát snese. Často jsme se setkali s tím, že takto schopný nákupčí dokázal srazit "cenu" o 20 a více procent, resp. v případě, kdy zjistil, že uchazeč (např. z toho důvodu, že není profesionální fluktuant) v zásadě nezná svoji cenu na trhu práce,využil příležitosti a "koupil ho pod cenou".

Skoro každý se však záhy dozví, jaká je jeho skutečná cena, resp. kolegové mu mohou naznačit, kolik na toto místo bylo rozpočtováno či kolik vydělával jeho či její předchůdce.

Obvykle si pak takový člověk připadá jako podvedený, má pocit křivdy a nedocenění. Z toho plyne jeho následná demotivace, uražená ješitnost a zklamání nad přístupem nového zaměstnavatele. Někde nad tím vším se vznáší pocit hanby za vlastní neschopnost při jednání.

Zdá se pak tedy logické, že začne aktivně vyhledávat firmu, která si ho bude cenit (= vážit) více, která k němu bude férovější a projeví tak opravdový zájem o jeho osobu.

Firmě tak nezbývá než hledat nového pracovníka, znovu investovat čas a peníze do jeho zaškolení a opět tak snížit na nějaký čas výkonnost již zaběhnutého týmu. Kdo vydělal? Kdo neušetřil?

Zdá se, že na této situaci asi těžko někdo vydělal, resp. krátkodobě prodělali všichni, dlouhodobě prodělal zcela určitě ten, kdo jinému jámu kopal ...

Chcete-li se o tomto tématu dozvědět více, kontaktujte nás .