Úvodní stránka Zvyšování produktivity Služby podnikům Hledáte místo? Historie Reference Top 100 Ručení
Seznam omylů Kontaktní adresa

Míra zklamání = očekávání2: chyba čtvrtá

Chyba čtvrtá: Promešká období hájení


Po nějaké době se stanou chyby a hříchy vašeho předchůdce vašimi hříchy a chybami. Období hájení byste měli věnovat plánování, hledání spojenců, vyjasnění vzájemných očekávání a práci na vlastní image v rámci firmy. Pro autoritu a image platí stejné pravidlo jako při finančním řízení firmy: výnosy musí být vyšší než náklady. Tedy: Začnete-li vydávat více autority, než máte, dostanete se do deficitu. Jak vysoký je váš kontokorent? Máte ho vůbec?

Představte si situaci, kdy vaše priority budou jiné než priority vašeho šéfa a vašich podřízených.

Jak na to šli Ti úspěšní:

 

  1. Zjistili, co od nich očekávají jejich šéfové, resp. jaké cíle mají splnit a do kdy. Napsali to na papír a nechali si to potvrdit nadřízeným.
  2. Sešli se se svými kolegy - ostatními vedoucími - a řekli si, co od sebe navzájem očekávají, kde jsou v současné době největší slabiny a co naopak funguje dobře. Stanovili si, jak spolu budou komunikovat a jak si budou dávat zpětnou vazbu.
  3. Sešli se se svými podřízenými a zjistili jejich očekávání. Dozvěděli se tak, jaké karty vlastně mají v ruce a tomu pak přizpůsobili styl hry.
  4. Začali pracovat dle priorit - věděli přesně, co se po nich chce.
  5. Komunikovali, dávali a vyžadovali zpětnou vazbu.
  6. Bylo-li to na firmu, kam se dostali, příliš, tak selhali …

 

Dobrá rada drahá. Snad je to téma na příště: Jak najít zaměstnání, ve kterém budu úspěšný…