Úvodní stránka Zvyšování produktivity Služby podnikům Hledáte místo? Historie Reference Top 100 Ručení
Seznam omylů Kontaktní adresa

Firma přijme uchazeče, který naprosto převyšuje požadavky na danou pozici

Poměrně časté u firem, které se rády chlubí. Problém spočívá v neodhadnutí skutečné situace firmy, jejího postavení na trhu a očekávaném vývoji v nejbližší době.

 

Příklad: Oslovila nás renomovaná mezinárodní společnost s požadavkem na nalezení vysoce kvalitního finančního ředitele. Zaslali seznam požadavků, ze kterého bylo jasné, že najít takového člověka v naší zemi nebude jednoduché.

Během úvodního rozhovoru se zákazníkem jsme se dozvěděli, že tento post byl zřízen před cca 12 měsíci a za tu dobu se na něm vystřídali již dva kandidáti. Prý se zdáli na pohovorech v pořádku, ale praxe ukázala, že je obtížné je motivovat, a pak stejně sami odešli, zcela jistě tam, kde se nemusí pracovat.

Když jsme provedli důkladný rozbor popisu pracovního místa, který nám zákazník předložil, a který je stejný ve všech evropských zemích, zjistili jsme, že skutečná náplň práce odpovídá spíše pozici „hlavní účetní“. Finanční ředitel zde bude mít smysl až obrat firmy dosáhne výše obvyklé v ostatních evropských zemích (v ČR byl asi desetinový).

Kolik je to stálo?

POPIS

Kč(ODHAD)
První fáze - hledali sami - neúspěch
Inzerce 50.000
Výběr, pohovory - čas generálního ředitele, cca 3 dny 100.000
Druhá fáze - hledali s agenturou - úspěch, avšak po 2 měsících nalezený člověk odchází
Honorář agentuře - 3 platy 240.000
Agentura vrací 1 plat -80.000
Třetí fáze - hledali s headhunterem, kterého jim doporučila centrála, úspěšné obsazení, avšak po 4 měsících je místo opět prázdné
Honorář headhuntera 650.000
Celkem náklady na hledání 960.000
Mzda prvního finančního ředitele vč. odvodů - 2 měs. 200.000
Trénink, náklady na integraci 20.000
Mzda druhého finančního ředitele vč. odvodů - 4 měs. 400.000
Trénink, náklady na integraci 20.000
Celkem 640.000






























Sečtením vznikne částka cca 1.500.000 Kč, nevyčíslili jsme ztráty způsobené nevedením účetního týmu a jeho demotivací. Rovněž jsme nezakalkulovali náklady na příležitost vedení firmy.

Kde tedy byla chyba? Nedostatečná analýza popisu pracovního místa.

Jak na to najdete zde .